W górę

foto1

1-IMG_20160906_160136.jpg

Dnia 6 września miała miejsce uroczysta inauguracja

Klasy Patronackiej Capgemini.

Podczas spotkania z rodzicami i uczniami przedstawiciel firmy, Pani Gabriela Plencler - Borecka - specjalista ds. employer brandingu, przedstawiła profil działalności firmy i założenia współpracy. 

Pierwszymi wymiernymi efektami dla uczniów jest większa ilość zajęć z języka niemieckiego i informatyki. Dzięki wzmocnieniu wiedzy i kompetencji miękkich absolwenci klasy będą osiągać sukcesy na trudnym rynku pracy w Polsce.

Z początkiem nowego roku szkolnego naukę w naszej szkole rozpoczną uczniowie klasy IF, objętej patronatem firmy Capgemini.

O tym pierwszym w Opolu połączeniu nauki i biznesu na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej rozmawiano w czwartek 25 sierpnia 2016 r. podczas zorganizowanej w opolskim Ratuszu konferencji prasowej, w której uczestniczyli :

Wiceprezydent Miasta Opola – p. M. Wujec ;

Dyrektor Zarządzający firmy Capgemini – p. M. Nowak;

Naczelni Wydziału Oświaty – p. I. Koszyk;

Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących Nr I w Opolu – Z. Godlewska.

Szerzej o konferencji prasowej :

http://opole.tvp.pl/26689967/klasa-patronacka

http://doxa.fm/slider/wspolpraca-nauki-z-biznesem/

http://radio.opole.pl/103,168104,biznes-partnerem-nauki-klasa-capgemini-w-opolu

http://www.24opole.pl/21664,W_I_LO_rusza_klasa_pod_patronatem_firmy_Capgemini,wiadomosc.html

http://www.nto.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/z-regionu/a/capgemini-ma-w-opolu-klase-patronacka-wideo,10553758/

http://opole.wyborcza.pl/opole/1,35114,20599550,stawiaja-na-informatyke-i-jezyk-niemiecki-klasa-patronacka.html#BoxLokOpoLink

                                                                                                                                 

Capgemini logo 2

Informujemy, że zmianie uległa godzina rozpoczęcia warsztatów dla maturzystów w dniu 25 lutego 2016 r. (czwartek) w CNP przy ul. Powstańców Śląskich. Zamiast o godz. 9:00 spotkanie rozpocznie się o godz. 9:30 i potrwa do 12:30.

Capgemini logo 2

W ramach drugich już warsztatów prowadzonych przez firmę Capgemini nasi licealiści bliżej poznali specyfikę tejże firmy. Na początku spotkania Pani Gabriela Plencler-Borecka zaprezentowała swoje miejsce pracy. Wprowadzeniem był zabawny filmik z wypowiedziami i skojarzeniami dzieci pracowników firmy na temat pracy swoich rodziców. Po nim prowadząca przekazała solidną dawkę informacji o firmie Capgemini, między innymi: Czym się zajmuje? Na czym polega praca w firmie? Jacy pracownicy są poszukiwani na rynku pracy?DSC01725

 

Ponadto Pani Borecka wymieniła korzyści wynikające ze znajomości języków obcych i pracy w firmie konsultingowej. Gorąco zachęcała uczniów do nauki j. niemieckiego i angielskiego oraz przedstawiła programy: „Klikaj po niemiecku”, „Ambasador” oraz „Program praktyk”, skierowane do nowych pracowników czy studentów zainteresowanych współpracą z firmą.

Po prezentacji druga prowadząca, Pani Nikola Szywalska przeszła do części praktycznej. Tutaj uczniowie wcielili się w role konsultantów do obsługi klientów niemieckojęzycznych. Poznali zwroty „biznesowe” stosowane do redagowania krótkich form wypowiedzi oraz prowadzenia rozmów telefonicznych. Wspólnie pisali maile, dokonywali korekty autentycznej korespondencji, a dla rozluźnienia zmierzyli się z „podchwytliwym” testem, sprawdzającym wiedzę oraz umiejętność kojarzenia faktów z rzeczywistości.DSC01726

 

Po krótkiej przerwie drugoklasiści redagowali list adresowany do klienta firmy Capgemini, który zwrócił się z prośbą o rozwiązanie zaistniałego problemu z aplikacją. Po ćwiczeniach w pisaniu przyszedł czas na rozmowy telefoniczne z klientem niemieckojęzycznym oraz tak zwanym „trudnym” klientem.

DSC01724

Pani Szywalska udzieliła uczestnikom ważnych wskazówek: jak prowadzić rozmowę, o co pytać, czego unikać czy jak dyplomatycznie zakończyć nieprzyjemną rozmowę. W dalszej części uczniowie poddawali analizie autentyczne rozmowy.

Na zakończenie prowadząca poprosiła uczniów o informację zwrotną na temat warsztatów oraz rozdała upominki i imienne certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu.

DSC01736

Relacja uczennicy z II warsztatów Capgemini

17.02.2016r. w Centrum Nauk Przyrodniczych odbyły się kolejne warsztaty firmy  Capgemini. Uczniowie zaangażowani we współpracę rozwijali swoje zdolności z języka niemieckiego. Dowiedzieliśmy się o pojęciach związanych z firmą oraz uczyliśmy się, jak pracować z klientem niemieckojęzycznym. Warsztaty przebiegały w bardzo miłej, przyjaznej atmosferze. Zostaliśmy obdarowani drobnymi upominkami, a na zakończenie każdy otrzymał certyfikat uczestnictwa.

 

Praktyki i staże w Capgemini

„Clickaj po niemiecku” - https://www.pl.capgemini.com/kariera/clickaj-po-niemiecku-program-rozwojowy-dla-osob-ze-znajomoscia-jezyka-niemieckiego

„Ambasador”- https://www.pl.capgemini.com/kariera/program-ambasador-capgemini

Program praktyk- https://www.pl.capgemini.com/kariera/program-platnych-praktyk-letnich

 

Capgemini logo 2

Serdecznie zapraszamy na

II warsztaty

w ramach współpracy z firmą Capgemini

17 lutego 2016 r.

od godz. 9:00 do 12:00

w Centrum Nauk Przyrodniczych

ul. Powstańców Śląskich 19.

Prowadzący: P. Nikola Szywalska

ZAPRASZAMY!!!

20 stycznia klasa 3c naszego LO wzięła udział w pierwszych warsztatach zorganizowanych w ramach współpracy szkoły z firmą Capgemini Opole. Zajęcia odbyły się w budynku CNP, a przeprowadziła je trenerka Capgemini, Pani Nikola Szywalska.

Tematem zajęć była korespondencja e-mailowa oraz telefoniczna z klientem niemieckojęzycznym.

DSC01646 2

Uczniowie na początku spotkania poznali specyfikę firmy oraz dowiedzieli się, na czym polega praca asystenta ds. wsparcia technicznego klienta niemieckojęzycznego w firmie Capgemini. Ponadto młodzież dowiedziała się, czym charakteryzuje się korespondencja biznesowa: jak poprawnie redagować maile, jakie zwroty powinno się stosować, a jakie są zabronione, zarówno w formie pisemnej, jak i rozmowach. Trenerka uczyła też, jakich sytuacji unikać i jak radzić sobie z tzw. „trudnym” klientem.

DSC01651

Po części teoretycznej i krótkiej przerwie na poczęstunek przyszedł czas na część praktyczną, w czasie której uczniowie z pomocą prowadzącej poprawiali błędy w autentycznej korespondencji mailowej, wspólnie redagowali maile biznesowe oraz analizowali filmik, zawierający rozmowę konsultanta telefonicznego z klientem obcojęzycznym. Na koniec uczestnicy warsztatów wypełnili ankietę ewaluacyjną, która ma posłużyć do jeszcze lepszego przygotowania kolejnych warsztatów, tym razem z drugoklasistami, które odbędą się już w lutym. Każdy z uczniów wyszedł ze spotkania z dużą dawką wiedzy i praktycznych umiejętności, upominkiem od firmy Capgemini oraz profesjonalnym certyfikatem uczestnictwa.  

Już dziś zapraszamy chętnych drugoklasistów na warsztaty!

17 lutego 2016r. o godz. 9.00 w budynku CNP.

 

Zobacz więcej zdjęć

 

Warsztaty z Capgemini  „oczami” uczennicy kl. 3c

Capgemini  to jedna z największych na świecie firm świadczących usługi w zakresie: konsultingu oraz technologii informatycznych. To właśnie nasza klasa – 3c -  uczestniczyła  w zajęciach zorganizowanych przez to przedsiębiorstwo. Już od samego początku byliśmy mile zaskoczeni upominkiem, który czekał na każdego z nas. Jednak miła atmosfera to nie jedyny pozytywny aspekt. Dobra organizacja pracy, ciekawość poruszanych tematów oraz możliwość poznania tajników pracy członków zespołu Capgemini to kolejne superlatywy.

Dzięki tym zajęciom, mieliśmy możliwość poszerzyć naszą znajomość języka niemieckiego oraz poznać działalność sektorów firmy od „kuchni”.

Pozytywne nastroje po spotkaniu nie opuszczały nas do końca dnia.

 

Capgemini logo 2

Informujemy, że pierwsze warsztaty dla maturzystów, w ramach współpracy z firmą Capgemini, odbędą się 20.01.2016 r. od godz. 9:00 do 12:00, w budynku Centrum Nauk Przyrodniczych, przy ul. Powstańców Śląskich 19.

Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr I w Opolu